Безпека громадян на залізничному транспорті України
Безпека громадян на залізничному транспорті України
Залізниця – це зона підвищеної небезпеки, де головним травмуючим фактором був і залишається наїзд рухомого складу, висока напруга в контактному проводі. Це все свідчить про те, що знаходження дітей в зоні залізниці може бути смертельно небезпечно.
Однак, нехтуючи існуючими нормами поведінки, деякі хлопці та дівчата самостійно знаходяться на залізничних коліях і об'єктах транспортної інфраструктури, чіпляються за автозчеплення і підніжки вагонів наражають себе на небезпеку для того, щоб розмістити екстремальне фото в соціальних мережах, виділитись серед друзів, не розуміючи, що номінальна напруга в контактній мережі складає 27,5 тисяч вольт, а гальмівний шлях поїзда в середньому становить 600 – 800 метрів.. Витівка не залишається безкарною, діти отримують травми різної тяжкості.
При відсутності контролю зі сторони батьків діти безпечно бродять на коліях, катаються на підніжках вагонів, шукають забав, при цьому дуже часто розмовляючи по телефону чи слухаючи музику в навушниках, і як наслідок, не спроможні своєчасно помітити чи почути про наближення небезпеки.
На залізниці заборонено залишати дітей без нагляду - це може привести до трагічних наслідків. Завжди пам'ятайте, що перебуваючи на залізничних об'єктах, дітей необхідно міцно тримати за руку або на руках.
Залізниця не місце для ігор, а зона підвищеної небезпеки!
Бережіть власне життя та життя Ваших дітей!
Будь-яке стороннє втручання в діяльність залізничного транспорту загрожує серйозними наслідками, воно переслідується за законом і тягне за собою кримінальну та адміністративну відповідальність (за порушення правил безпеки дітьми відповідальність несуть батьки).
Станом на 01.04.2025 на станціях, перегонах регіональних філіях «АТ Укрзалізниця» внаслідок наїзду залізничного рухомого складу, падіння або інших видів впливу отримали травми різного ступеня важкості 70 громадян, з них 46 зі смертельним наслідком, з них 9 осіб уражено електрострумом.
З початку року травмовано 6 дітей віком до 16 років, з них 4- із смертельним наслідком, у тому числі внаслідок ураження електричним струмом травмовано 4 дитини, з них 2 смертельно. Також зафіксовано 8 випадків зачепінгу, в наслідок якого травмовано 9 дітей.
9.03.2025 року В Одеській області підлітки 16 років та 13 років залізли на дах потяга та зазначили удар струму. Внаслідок ураження електричним струмом на даху поїзда підліток 2008 року помер на місці, а другий помер у лікарні
Заради кількох секунд відео чи екстриму підлітки наражають себе на смертельну небезпеку. Варто пам’ятати що електричний струм, падіння чи зіткнення з перешкодами майже ніколи не дають другого шансу.
ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ ДЛЯ ПІШОХОДІВ:
1. Пішоходам дозволяється переходити залізничні колії у встановлених місцях – пішоході мости, переходи, тунелі, переїзди. На станціях, де немає мостів і тунелів, громадянам належить переходити залізничні колії у місцях, обладнаних спеціальними настилами, біля яких встановлені покажчики «Перехід через колії».
2. Перед тим, як увійти в небезпечну зону (ступити на колії), потрібно впевнитись у відсутності поїзду.
3. При наближені потягу треба зупинитись поза межами небезпечної зони пропустити його і, впевнившись у відсутності рухомого складу, що пересувається по сусідніх коліях, почати перехід.
4. Наближаючись до залізничного переїзду, громадяни повинні уважно стежити за світловою і звуковою сигналізацією, а також положенням шлагбаумів. Переходити через колії дозволяється тільки при відкритому шлагбаумі. При відсутності шлагбаума перед переходом колії необхідно впевнитись, що до переїзду не наближається потяг.
ПІШОХОДАМ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:
1. Ходити по залізничним коліям та наближатися до них на відстань менше 5 метрів.
2. Переходити і перебігати через колії перед потягом, що наближається, якщо до нього менше ніж
3. Переходити колію відразу після проходу потяга, не впевнившись, що по сусідній колії не пересувається рухомий склад.
4. Переходити залізничні переїзди при закритому положенні шлагбауму або при червоному світлі світлофору переїзної сигналізації.
5. На станціях і перегонах пролізати під вагонами і перелізати через автозчепи для переходу через колію.
6. Проходити вздовж залізничної колії ближче 5 метрів від крайньої рейки.
7. Пролізати під закритими шлагбаумами на залізничному переїзді, а також виходити на переїзд, коли шлагбаум починає закриватися.
8. На електрифікованих лініях підійматися на опори, а також доторкатись до металевих проводів заземлення, які ідуть від опори рейки.
9. Наближатися до електропроводу, що лежить на землі, ближче ніж на 10 метрів.
10. Підійматися на дах потягів, вагонів, а також на конструкції мостів, освітлювальних вишок
11. Класти на рейки залізничної колії будь-які предмети.
12. Підходити ближче ніж на 0,5 метрів до краю платформи після оголошення про подачу або прибуття потяга до його повної зупинки.
13. Обходити вагони, що стоять на колії, на відстані менше 5 метрів від крайнього вагону.
14. Проходити між розщепленими вагонами, що стоять на колії, якщо відстань між ними менше 10 метрів.
15. Сидіти на краю посадкової платформи, перону.
16. Знаходитись на об’єктах залізничного транспорту в стані алкогольного сп’яніння.